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05/01/12, 18:04 | #1 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
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Toyota Prius - Precauciones híbridas
He repasado brevemente el manual de actuaciones en Emergencia del fabricante. La puñeta es que está protegido y no se puede imprimir en esta versión.
Dejo anotaciones de lo que encontré de mayor interés.
Última edición por Pablo Castro; 05/01/12 a las 18:22. Movido por Pablo Castro; 05/01/12 at 18:23 desde user2 |
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05/01/12, 18:06 | #2 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
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Más cosas interesantes ....
Última edición por Pablo Castro; 05/01/12 a las 18:32. |
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06/01/12, 15:23 | #3 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
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A través del RAC he accedido a la Hoja de Rescate del vehículo (hay que registrarse en la web para acceder): http://hoja-rescate.racc.es/racc/rescate/descarga-hoja-rescate
La verdad es que son simples e intuitivas. He traducido la leyenda de la del Prius. Hojas de rescate de Toyota: http://www.toyota.de/kundenservice/rettungsleitfaeden.tmex Última edición por Pablo Castro; 06/01/12 a las 15:28. |
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26/01/12, 21:35 | #5 |
Parc de Rubí
Bomber Generalitat
Fecha Registro: ene 2012
Mensajes último año: 0
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Hola,
M'han fet arribar aquest document que és un resum del manual que ha penjat en Pablo. Potser més visual i no tant llarg. Inclou els vehicles híbrids de Toyota i Lexus. Salut, Ramon Viladrich |
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27/01/12, 20:15 | #6 |
Parc de Reus - Torn A
Bomber Generalitat
Fecha Registro: abr 2010
Mensajes último año: 0
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pdf escarceració TOYOTA & LEXUS
Molt interessat Ramon,
Me l'he mirat i està tot molt clar. Sobretot el qüestionari de preguntes i respostes, on respon a tot alló què qualsevol bomber es faria. M'he quedat amb unes quantes precaucions bàsiques com és què hem de buscar els lletrerets "HIBRYD", per a identificar-los, si ademès veiem un canvi automàtic -a excepció dels models Prius I de Toyota, i RX400h de Lexus (clau clàssica)-, si està engegat, com apagar-lo amb el botó READY una sola pulsació, i tot un seguit de consells de treballs amb foc, aigua i d'on tallar, etc,. Avui mateix penso enviar l'arxiu al cap de parc, per a que ho faci extensiu a tots els bombers del nostre parc, doncs, aquesta informació és bo fer-la corre. Merci i fins la propera. Francesc Santiago |
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29/01/12, 16:20 | #8 |
Parc de Rubí
Bomber Generalitat
Fecha Registro: ene 2012
Mensajes último año: 0
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Hola Pablo,
A Espanya potser encara no se'n veuen de Lexus Hibrids, ja arribaran... La presentació que he afegit no té data. Suposo que serà més actual que la teva i potser el connector de servei és més nou, perqué tens raó que no surt per enlloc en la teva. Salut, Ramon |
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07/02/12, 08:52 | #9 |
Parc SAV
Fecha Registro: oct 2011
Mensajes último año: 0
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Excarceracion vehiculos híbridos
Gracias Ramon tambien por el manual, realmente el apartado de preguntas frecuentes despeja algunas dudas que hoy por hoy no estamos muy habituados (la mayoria de bomberos).
Gracias por compartir la información. Manel. |
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16/03/12, 17:29 | #10 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
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En mi parque ayer acudieron a un accidente múltiple con un taxi implicado Toyota Prius (matrícula nnnn-GVL > noviembre de 2010) y comentan que el conector naranja no se encontraba en sitio descrito en el manual.
Hoy hemos coincidido con un vehículo patrulla de la policía local Prius y hemos querido indagar. Debido a la modificación para llevar equipamiento que tenían el lugar posible de ubicación de conector era inacesible. Última edición por Pablo Castro; 16/03/12 a las 17:35. |
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12/03/13, 17:53 | #12 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
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Gracias Francesc. Lo vi justo ayer en el facebook.
El multímetro marca 210V, que no corresponde del todo con lo que los manuales advierten de las líneas de alto voltaje en híbridos. El que corta lleva unos buenos guantes de aislamiento y el experimento se realiza sobre césped, aislado el cirtuito montado sobre tablones. Es un ejemplo que está bien ver, pero haría falta alguna explicación extra para que aporte conocimiento real. Y si en el corte comunicas un conductor con la carrocería? En ese caso no es tan fácil aislarse del cortocircuito como en el experimento. Con el conducto canalizado como hacen ellos es distinto en ese aspecto. |
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15/03/13, 11:19 | #13 | |
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Bomber Generalitat
Fecha Registro: may 2012
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Cita:
Els 210 V que marca el voltímetre indiquen que la bateria està carregada, i si estigues en bon estat i al 100% podria arribar a quasi 250 V. Però no ve d'auí, per sobre de 100 V (per dir un número) tot fa pupa De Prius hi ha tres generacions, i pel que he llegit, a diferents voltatges: - la 1era va a 274 V (38 x 7,2 V) - la 2ona va a 201 V (28 x 7,2 V), és dels que més n'hi ha corrent pel carrer - la 3era va a 201 V (28 x 7,2 V), i n'hi ha dues versions: normal i plus. N'hi ha poquets perquè acaba de sortir (2012) correcció: En un document yankee he vist que la 3era generació va a 144 V, en d'altres he vist 201 V. Suposo que lo dels 144 V és un error. a més a més Toyota també té el Yaris Hybrid i l'Auris Hybrid i Lexus en té 4 o 5, tots acabats amb la h (dels que n'he vist més és el RX450h) i Honda també en té (se'n veuen poquets però) i desprès hi ha els elèctric purs amb bateries de Liti (Leaf, Miev, iOn, C-Zero, Twizy, ...) i més que vindran El video de tallar els cables sembla que l'ha patrocinat un que ven serres de sabre. El perill de fer un curtcircuit està en que fas malbé l'eina, excepte amb la serra sabre si talles primer un conductor i després l'altre. Per enrampar-nos hauriem de tancar el circuit elèctric, per exemple, que un cable toqués xapa i que talléssim l'altre i toquéssim xapa alhora, però amb l'aïllament que ens dóna l'EPI penso que n'hi ha d'haver prou (en sec, si està plovent i anem xops és diferent). En qualsevol cas i por si aca, els cables de HV no s'han de tocar per res i hem de mirar on posem els dits (i les eines). Última edición por Jan Esquerra; 17/03/13 a las 08:46. |
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15/03/13, 12:15 | #14 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
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Ok rectifico lo del voltaje. Había leído los 650V de alterna y pensé que el transporte hacia el motor se podría hacer el alterna, pero parece que no.
Lo del patrocinio también lo pensé, pero no parece que sea un modelo especialmente protegido el que se prueba, al menos no lo detallan. Y en efecto las cuchillas quedan deterioradas, que es una avería costosa. Última edición por Pablo Castro; 15/03/13 a las 12:19. |
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01/08/13, 00:07 | #15 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
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De este blog he extraído la localización de los desconectores de dos modelos Renault. Fluence y Kangoo híbridos.
http://rafadeandres.wordpress.com/ |
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