|
|||
|
Responder |
Visitas a este tema: 4.562
|
Añadir a Favoritos | Suscribirme | Buscar en Tema |
27/03/13, 20:06 | #1 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
Moure càrregues amb les autoescales.
Hola, fa uns dies la SGT ha publicat un comunicat prohibint l'utilització de les autoescales en el moviment de càrregues (que no siguin persones) en pràctiques al parc.
Al marge de possibles interpretacions o inexactituds del comunicat, que creieu? Heu fet alguna maniobra de càrrega (entenc càrrega pesada) on l'escala hagi tingut algun problema? Feu aquesta pràctica/maniobra sovint? Plantegeu l'us de l'autoescala com a grua? Heu fet algun servei on hagi anat molt bé/molt malament aquesta maniobra? Jo tinc la meva opinió al respecte però espero les vostres opinions/experiències... Sort. Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. |
Citar |
28/03/13, 11:13 | #2 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
|
Sin mayor conocimiento de por dónde van los tiros:
Supongo que alguna práctica ha generado gasto en la reparación pertinente y se quiere evitar que vuelva a suceder. Estas circulares internas tendrían un poco más de utilidad si explicaran antecedentes y algún detalle más de las circunstancias. Se quedan en un formalismo administrativo que no aporta el valor que podrían al colectivo. Para mejorar nuestro conocimiento de las herramientas, ayudaría detallar información de las reparaciones recientes, de su valor detallado o de las recomendaciones del fabricante. Alguna estadística de uso e incidencia en nuestro cuerpo o en otros. A veces esta formalidad rigurosa no hace sino camuflar otro tipo de carencias en información, documentación o estadísticas. Creo que en general explicar las razones de las decisiones ayuda a su correcta implantación, y no al contrario. |
Citar |
28/03/13, 11:51 | #3 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
L'has clavat.
Però com no tenim accés a aquesta informació (la de dades accidents/avaries) i dubto que el Serveu Tècnic tingui molta més informació, entre d'altres pq passen coses i no és comuniquen, buscava una mostra de possibles incidents tenint en compte la quantitat de gent que hi ha en aquests forums. Vinga animeu-vos, si algú sap d'algun incident degut al moviment de càrregues amb escales que ho faci saber Ivan Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. |
Citar |
31/03/13, 21:28 | #4 |
Usuario
Bomber Generalitat
Fecha Registro: dic 2012
Mensajes último año: 0
|
Hola molt bones, la nota enviada per la D.G, un cop llegida, a mi em va fe entendre que la cosa anava més per l'utilització de l'autoescala com a grua per a montar escenaris d'accidents de trànsit... Tot i que si cada model d'autoescala s'utilitza correctament i tal com diu el fabricant que s'ha d'usar, doncs camp problema.. Les magirus poden fer de grua pesada fins a 4000kg. crec a més de grua lleugera fins a 200 amb cistella i 400 sense la cinstella. Les mets, diria, que que només grua pesada fins a 4000 kg.
Segur que la cago amb alguna dada, ho dit de memòria |
Citar |
01/04/13, 00:12 | #5 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
Doncs tens molt bona memòria
Només un matis, i és que actualment NOMÉS es poden fer operacions amb GRUA LLEUGERA les MAGIRUS CS. Es un aspecte molt important ja que aquest model és l'únic que disposa d'aquesta opció. Respecte a la grua pesada, totes ho poden fer, però el 4.000Kg només els pot càrregar amb una inclinació del braç de 60º, amb el braç en horitzontal són 2.000 Kg. A màxima càrrega la projecció és tant petita que gairebé tindríem l'objecte a tocar del xasis Us paso unes fotos de la Metz. Per cert l'eslinga també ha d'aguantar (la que porta es de 3.000Kg) per tant s'ha de doblar.. I els grillets...quan aguanten? Sort Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. |
Citar |
01/04/13, 20:33 | #6 |
Usuario
Bomber Generalitat
Fecha Registro: dic 2012
Mensajes último año: 0
|
igualment, veient el braç de maniobra que tens per a fer grua pesada... no sé jo si pot ser molt útil com a grua pesada.
La metz per a fer grua lleugera té com un aplicador a la cistella per on es penja a la persona, no? Amb la Cs vam fer un gruatge lleuger fent pràctiques que venia a ser una extracció d'un pati de llums d'un bloc no molt alt. màxim 3 plantes. tot i el show, no va estar malament per saber com operar en gruatges i aplicar-ho en altres situacions. |
Citar |
01/04/13, 23:06 | #7 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
Hola, realment l'ús de grua pesada està una mica agafat pel pels, es a dir tampoc podem moure a molta distància les càrregues, però es una eina que tenim disponible i podem fer coses com aquestes:
El pes del cavall era d'uns 700 Kg. ATENCIÓ, les Metz, Camiva i Magirus CC NO poden fer maniobres de grua lleugera. No vull ser un pesat, però només les CS tenen aquesta opció. L'anclatge que es pot posar a la cistella de la Metz és només per l'autorescat dels bombers, té una resistència de 150 Kg i hauria de fer-se servir amb un altre aparell que es diu Rollgliss i que no tenim Si vols puc penjar el manual en PDF de la Metz... M'alegro de que es facin pràctiques de grua lleugera Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. |
Citar |
Otras fotos de este hilo | |
user1
|
Otras fotos de este hilo
Ver todas
|
02/04/13, 17:37 | #8 |
Parc de Rubí
Bomber Generalitat
Fecha Registro: ene 2012
Mensajes último año: 0
|
Hola,
Aprofitant l'exemple que ha penjat l'Ivan, d'un rescat d'un cavall, nosaltres a Rubí en varem tenir un la setmana passada d'un cavall dins d'un pou d'uns 2 mts de profunditat i el servei es va resoldre amb eficàcia amb l'ús del vehicle UCA de la SCB. Aquest vehicle pot fer càrregues en funció grua de fins a 900 kgs. Amb independència d'aixó estic amb el que comenten l'Ivan i en Pablo i que la finalitat del comunicat és evitar determinats usos que puguin provocar avaries. Salut, Última edición por Pablo Castro; 02/04/13 a las 18:56. |
Citar |