22/05/13, 01:07 | #1 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
La MAIF
Hola, ja tenim l'estiu a sobre tot i que no és nota gens....i m'agradaria parlar de les famoses maniobres d'autoprotecció amb les seves variants i concepcions....
Al meu entendre aquesta maniobra no s'hauria de fer mai, abans d'arribar a aquesta situació és que han sortit malament moltes coses o bé no s'han fet. En tot cas, es una seqüència d'accions on es busca sobreviure... Jo explico el que faig i ho intento justificar. La dotació consta de 3 bombers i 3 peons forestals, i BRP o BFP. L'objectiu és muntar una mànega de 25 que alimenta l'acortinador i una altra mànega amb un llança selectora com a plan B. Rols: Conductor: engrava bomba i és l´unic que manipula a bomba. 1 Bomber + 1 Peó: el bomber col.loca l'acortinador i el peó li pasa el racord per sota el camió. 2 Peons, 1 desbloqueja el carret de 1er socors i ajuda a tibar i l'altra porta la llança fins al peu de la cabina. 1 Bomber/Caporal/Sargent: Comunica a Control la situació, activa els ruixadors i ajuda en els imprevistos que vagin sortint. Cada persona NOMÉS te una funció i un objectiu, quan acaba entra a la cabina del camió. Prefereixo la mànega del rodet perquè: Sempre està disponible. No hi ha confusió amb altres mànegues. Hauria de portar la llança adient incorporada. Aquesta maniobra es pot fer en 30 a 40 segons (un pique entre torns ajuda a baixar temps) Hi ha més coses.... Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. Última edición por Ivan Bagan; 22/05/13 a las 01:18. |
Citar |
24/05/13, 12:25 | #2 |
Usuario
Bomber Generalitat
Fecha Registro: dic 2012
Mensajes último año: 0
|
Quan estava de pràctiques a granoller, amb la columna "mobris", l'acortinador portava una bifurcació posada al retrovisor de la porta contrària per on ve el foc, com aixeta, per a no tenir tota l'estona l'acortinador encès. La línia de l'acortinador portava 2 mànegues.
|
Citar |
24/05/13, 13:00 | #3 |
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
|
La idea del bifurcador es muy interesante. Yo al menos lo veo así porque el consumo del acortinador es alto, y con la llave cerca puedes regular ahorrando según veas.
Algún vehículo tiene el carrete de socorro no operativo, por eso de que se utilizan poco, pero la idea de diferenciar mangueras con facilidad es buena. Nosotros también tenemos acortinadores, pero el consumo también hay que tenerlo en cuenta. En este caso una etiqueta al menos....Dubte sortida 25mm en BFP Mercedes Atego Última edición por Pablo Castro; 16/07/13 a las 11:07. |
Citar |
24/05/13, 20:49 | #4 |
TER-TC
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
Mmmm, no estic massa d'acord amb el tema de la bifurcació com aixeta
1.Implica tirar dues mànegues i la bifurcació+reducció i tenir molt clar com les connectes. 2. Amb la manegà d'autoprotecció ja son tres mànegues al terra i fent bucles. 3. Jo entenc al maniobra com un cas extrem d'atrapament i no tens temps de fugir (o no saps on fugir) per tant no espero que arribi el foc. Això ho dic per el tema de l'avantatge de tenir un clau. 4. Tot i així si muntes l'acortinador obres l'aixeta i no dones pressió tampoc surt tanta aigua Jo proposo donar les revolucions a la bomba (o donar pressió com vulgueu) des de la cabina, trepitjant el accelerador. Te l'avantatge que controlant el nivell de la cisterna que hi ha a la cabina pots apurar més o menys, no sé si m'enteneu. L'inconvenient es que si has de sortir de la cabina et quedes sense pressió..., pots posar alguna cosa de tope a sobre de l'accelerador però és molt cutre. El carret de primer socors s'usa molt poc però hauria de funcionar perfectament, i encara que el vehicle estigui sense cap manega almenys això si que ho portarà.... Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat. No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes. |
Citar |
16/07/13, 17:23 | #6 |
Usuario
Bomber Generalitat
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
|
Del que heu comentat em quedo amb unes quantes idees:
1. Un home una acció ( bona idea tot lo de la bifurcació però la gent te masses coses al cap) 2. Posar un petit recordatori de temps i feines al vehicle( durada ruixadors, acortinador i llança) 3. Introduir a aquesta pràctica la col·locació dels equips d´intervenció i ERA. 4. Tenir clar quina llança utilitzar.(selectora de cabal). |
Citar |